![]() |
Unit 1 of PROUD Village |
In the project we work with a management scheme, annual work plans and plans for specific projects. In the working with the children, the activity schedules and the individual action plans are key instruments. We also pay a lot of attention to operational planning, in particular to the development and implementation of the curriculum. We are therefore adepts of the management and planning approach.
Financially we have set the operating budget - staff and current expenses - at 2 million Ush (500 Euro) per month for ten students. Project management must work out a balanced budget and eventually decide on saving measures. Investments, e.g. building projects, are treated separately, as specific projects with their own budget. Nevertheless the project will still remain dependent on external support. This will be the case as long as Ugandan state doesn’t provide the necessary subvention.
MISSIE 13 Hoofddoel: het project duurzaam maken
Missie 13 is gericht op het bestendigen van het project. De voorbije jaren is het project met veel steun van buitenaf aan een hoog tempo uitgebouwd, maar duurzaamheid vereist ‘managing capacity’ in de schoot van het project en een budget dat kan worden aangehouden over de lange termijn.
In het project werken we met een managementschema, jaarlijkse werkplannen en plannen voor specifieke projecten. In de werking met de kinderen zijn de activiteitenroosters en de individuele handelingsplannen sleutel-instrumenten. We besteden ook veel aandacht aan operationele planning, in het bijzonder aan het uitwerken en in praktijk brengen van het curriculum. We zijn dus adepten van de managements- en plannings-benadering.
Financieel hebben we het werkingsbudget -personeel en lopende uitgaven- vastgelegd op 2 miljoen Ush (500 Euro) per maand voor tien leerlingen. Het project-management moet een sluitende begroting uitwerken en waar nodig besparingsmaatregelen uitwerken. Investeringen worden apart behandeld, als specifieke projecten met een eigen budget. Het project is dan nog altijd afhankelijk van hulp van buitenaf. Dat zal zo blijven zolang de Oegandese staat geen subsidie voorziet.
Progressief moet het project voor eigen inkomsten zorgen, maar op dit ogenblik is dat nog te vroeg. Deze richting moet wel in de planning te zien zijn. We denken dan aan de eigen tuin, het kweken van kippen en konijnen, zelf bakken, confituur maken, kinderopvang, home stay, kantine, vergader-, workshop- en partyfaciliteiten en een bloemenshop.
Voor de meeste van de voornoemde activiteiten zijn al voorbereidende stappen gezet. De homestay zal vooral gericht zijn naar toeristen. We kunnen nu al 2 tweepersoonskamers met sanitair ter beschikking stellen van bezoekers!
Financially we have set the operating budget - staff and current expenses - at 2 million Ush (500 Euro) per month for ten students. Project management must work out a balanced budget and eventually decide on saving measures. Investments, e.g. building projects, are treated separately, as specific projects with their own budget. Nevertheless the project will still remain dependent on external support. This will be the case as long as Ugandan state doesn’t provide the necessary subvention.
A part of the vegetable garden of WORK UG |
Progressively, the project must generate its own income. This direction must be visible in the planning. We plan for a vegetable garden, breeding chickens and rabbits, baking ourselves, making jams, set up childcare, a home stay and a canteen with meeting, workshop and party facilities and a flower shop.
Preparatory steps have already been taken for most of the aforementioned activities. The home stay will aim at welcoming tourists. We can already make 2 double rooms with sanitary facilities available to visitors!
Preparatory steps have already been taken for most of the aforementioned activities. The home stay will aim at welcoming tourists. We can already make 2 double rooms with sanitary facilities available to visitors!
Translation to Dutch:
MISSIE 13 Hoofddoel: het project duurzaam maken
Missie 13 is gericht op het bestendigen van het project. De voorbije jaren is het project met veel steun van buitenaf aan een hoog tempo uitgebouwd, maar duurzaamheid vereist ‘managing capacity’ in de schoot van het project en een budget dat kan worden aangehouden over de lange termijn.
In het project werken we met een managementschema, jaarlijkse werkplannen en plannen voor specifieke projecten. In de werking met de kinderen zijn de activiteitenroosters en de individuele handelingsplannen sleutel-instrumenten. We besteden ook veel aandacht aan operationele planning, in het bijzonder aan het uitwerken en in praktijk brengen van het curriculum. We zijn dus adepten van de managements- en plannings-benadering.
Financieel hebben we het werkingsbudget -personeel en lopende uitgaven- vastgelegd op 2 miljoen Ush (500 Euro) per maand voor tien leerlingen. Het project-management moet een sluitende begroting uitwerken en waar nodig besparingsmaatregelen uitwerken. Investeringen worden apart behandeld, als specifieke projecten met een eigen budget. Het project is dan nog altijd afhankelijk van hulp van buitenaf. Dat zal zo blijven zolang de Oegandese staat geen subsidie voorziet.
Progressief moet het project voor eigen inkomsten zorgen, maar op dit ogenblik is dat nog te vroeg. Deze richting moet wel in de planning te zien zijn. We denken dan aan de eigen tuin, het kweken van kippen en konijnen, zelf bakken, confituur maken, kinderopvang, home stay, kantine, vergader-, workshop- en partyfaciliteiten en een bloemenshop.
Voor de meeste van de voornoemde activiteiten zijn al voorbereidende stappen gezet. De homestay zal vooral gericht zijn naar toeristen. We kunnen nu al 2 tweepersoonskamers met sanitair ter beschikking stellen van bezoekers!
No comments:
Post a Comment